***පූජ්ය නාවලපිටියේ අරියවංශ ස්වාමීන් වහන්සේ***
෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴
පින්වතුනි, ධර්මයේ යමක් ද තියෙන්නේ, ඒ ආකාරයෙන්ම හිතන එකට කියනව "යෝනිසෝ මනසිකාරය" කියල.
කළ්යාණ මිත්රයා යමක්ද කියන්නෙ, ඒක ඒ ආකාරයෙන්ම හිතනවට කියනව, යෝනිසෝ මනසිකාරය කියල. එතකොට යම් කෙනෙක් බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ගුණ සිහිකරනවානම්, සද්ධර්මයේ ගුණ සිහිකරනවානම්, සඟ රුවනේ ගුණ සිහිකරනවානම් ඒක අයිතිවෙන්නේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට.
ඊළඟට යම් කෙනෙක් මේ ඇස අනිත්යයි, අනිත්යය වූ ඇස මම නෙවෙයි, මගේ නෙවෙයි, මගේ ආත්මය නෙවෙයි කියල මේ විදිහට ආයතන හය ගැනම සිහිකරනවානම් ඒක අයිතිවෙන්නේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට.
යම් කෙනෙක් පටිච්ච සමුප්පාදය ධර්මයේ තියෙන ආකාරයෙන් ම සිහිකරනවානම්, අවිද්යාව නිසා සංස්කාර ඇතිවෙනව, සංස්කාර නිසා විඤ්ඤාණය ඇතිවෙනවා, විඤ්ඤාණය නිසා නාමරූප ඇතිවෙනවා, නාමරූප නිසා ආයතන හය ඇතිවෙනවා, ආයතන හය නිසා ස්පර්ශය ඇතිවෙනවා, ස්පර්ශය නිසා වි£ම ඇතිවෙනවා, වි£ම නිසා තණ්හාව ඇතිවෙනවා, තණ්හාව නිසා උපාදාන ඇතිවෙනවා, උපාදාන නිසා භවය ඇතිවෙනව.
භවය නිසා ඉපදීම ඇතිවෙනව, ඉපදීම නිසා ජරා මරණ දුක් දොම්නස් මේ ආදී සියලු දුක් හටගන්නව. මේ සියලු දුක් හටගන්නෙ මේ විදිහටයි, ලෝකය ඇතිවෙන්නෙ මෙහෙමයි කියල කල්පනා කරනවා නම් අන්න ඒක අයිති යෝනිසෝ මනසිකාරයට, ඒ වගේම ලෝකය නිරුද්ධවෙන ආකාරයට සිහිකරනවානම් අවිද්යාව නැතිවීමෙන් සංස්කාර නැතිවෙනව ඒ විදිහට පටිච්ඡ සමුප්පාදය සිහිකරනවානම් එතනත් යෝනිසෝ මනසිකාරය තමයි තියෙන්නෙ.
එතකොට ඒ ධර්මයේ තියෙන ආකාරයෙන් සිහිකරනවානම් ඒක යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිතියි. විමංසාව කියන්නෙ යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිති දෙයක්. ධර්මය තුළ භාග්යවතුන් වහන්සේ පෙන්වා දෙනව ධාතු විදිහට, ආයතන විදිහට, ස්කන්ධ විදිහට මේ ධර්මයන් විමසල බලන ආකාරය. අන්න ඒ විදිහට අපි විමස විමසා බලන්ට පුරුදුවෙන්නේ විමංසාව තුළ.
එතකොට ඒකත් යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිති එකක්. දැන් අපි ශරීරය ගැන බලන්නෙ කෙස් තියෙනව, ලොම් තියෙනව, නියපොතු තියෙනව, දත් තියෙනව මේ විදිහට ශරීරයෙ ස්වභාවය විමස විමසා බලනවා නේද? ඒ වගේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට ම අයිති දෙයක් විමංසාව කියල කියන්නේ.
සියලු දෙනාටම තෙරුවන් සරණයි!
උපුටා ගැනීම : http://www.dinamina.lk/kalanamithuro
෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴෴
පින්වතුනි, ධර්මයේ යමක් ද තියෙන්නේ, ඒ ආකාරයෙන්ම හිතන එකට කියනව "යෝනිසෝ මනසිකාරය" කියල.
කළ්යාණ මිත්රයා යමක්ද කියන්නෙ, ඒක ඒ ආකාරයෙන්ම හිතනවට කියනව, යෝනිසෝ මනසිකාරය කියල. එතකොට යම් කෙනෙක් බුදුරජාණන් වහන්සේගේ ගුණ සිහිකරනවානම්, සද්ධර්මයේ ගුණ සිහිකරනවානම්, සඟ රුවනේ ගුණ සිහිකරනවානම් ඒක අයිතිවෙන්නේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට.
ඊළඟට යම් කෙනෙක් මේ ඇස අනිත්යයි, අනිත්යය වූ ඇස මම නෙවෙයි, මගේ නෙවෙයි, මගේ ආත්මය නෙවෙයි කියල මේ විදිහට ආයතන හය ගැනම සිහිකරනවානම් ඒක අයිතිවෙන්නේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට.
යම් කෙනෙක් පටිච්ච සමුප්පාදය ධර්මයේ තියෙන ආකාරයෙන් ම සිහිකරනවානම්, අවිද්යාව නිසා සංස්කාර ඇතිවෙනව, සංස්කාර නිසා විඤ්ඤාණය ඇතිවෙනවා, විඤ්ඤාණය නිසා නාමරූප ඇතිවෙනවා, නාමරූප නිසා ආයතන හය ඇතිවෙනවා, ආයතන හය නිසා ස්පර්ශය ඇතිවෙනවා, ස්පර්ශය නිසා වි£ම ඇතිවෙනවා, වි£ම නිසා තණ්හාව ඇතිවෙනවා, තණ්හාව නිසා උපාදාන ඇතිවෙනවා, උපාදාන නිසා භවය ඇතිවෙනව.
භවය නිසා ඉපදීම ඇතිවෙනව, ඉපදීම නිසා ජරා මරණ දුක් දොම්නස් මේ ආදී සියලු දුක් හටගන්නව. මේ සියලු දුක් හටගන්නෙ මේ විදිහටයි, ලෝකය ඇතිවෙන්නෙ මෙහෙමයි කියල කල්පනා කරනවා නම් අන්න ඒක අයිති යෝනිසෝ මනසිකාරයට, ඒ වගේම ලෝකය නිරුද්ධවෙන ආකාරයට සිහිකරනවානම් අවිද්යාව නැතිවීමෙන් සංස්කාර නැතිවෙනව ඒ විදිහට පටිච්ඡ සමුප්පාදය සිහිකරනවානම් එතනත් යෝනිසෝ මනසිකාරය තමයි තියෙන්නෙ.
එතකොට ඒ ධර්මයේ තියෙන ආකාරයෙන් සිහිකරනවානම් ඒක යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිතියි. විමංසාව කියන්නෙ යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිති දෙයක්. ධර්මය තුළ භාග්යවතුන් වහන්සේ පෙන්වා දෙනව ධාතු විදිහට, ආයතන විදිහට, ස්කන්ධ විදිහට මේ ධර්මයන් විමසල බලන ආකාරය. අන්න ඒ විදිහට අපි විමස විමසා බලන්ට පුරුදුවෙන්නේ විමංසාව තුළ.
එතකොට ඒකත් යෝනිසෝ මනසිකාරයට අයිති එකක්. දැන් අපි ශරීරය ගැන බලන්නෙ කෙස් තියෙනව, ලොම් තියෙනව, නියපොතු තියෙනව, දත් තියෙනව මේ විදිහට ශරීරයෙ ස්වභාවය විමස විමසා බලනවා නේද? ඒ වගේ යෝනිසෝ මනසිකාරයට ම අයිති දෙයක් විමංසාව කියල කියන්නේ.
සියලු දෙනාටම තෙරුවන් සරණයි!
උපුටා ගැනීම : http://www.dinamina.lk/kalanamithuro
No comments:
Post a Comment